tirsdag 11. desember 2007

Leser noen bloggen min? Hva synes dere om min blogg?

For dersom ingen leser bloggen min, så er det jo ikke noen vits å skrive noe. Selv er jeg ikke så talmodig til å lese andre sin blogger, hvis jeg først gidder å lese noe, så blir det bare skumlesning. Så hvor bra er denne bloggen på en skala fra 1 til 11,67 der 1 er dårligst, og 11,67 er best? Legg gjerne igjen en kommentar under dette innlegget

Det finnes forresten ett par andre bloggere som skriver om fascisme, men jeg fant bare en norsk. Er ikke helt enig i det som står der, men det er kanskje verdt en titt:

Klikk her

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg liker bloggen din ganske godt. Et par intressante tanker her og der, noe fjas.

Må si jeg har fått ett litt mer positivt inntrykk av fascismen etter å ha lest på din blogg, på den derre partisiden du refererte til i ett av innleggene her - arbeidernes fascistiske parti - og det jeg har lest om fascismen på egenhånd - men overbevist er jeg på ingen måte.

Har selv alltid vært aktiv i min lokale venstreside, men pleier ikke å stemme ved stortingsvalg, selv om jeg er SV`er. Jeg mener at sosialisme er noe som bør foregå på lokalt plan, og ikke på død og liv ta form som store nasjonale planer, i hvert fall at det forekommer en gradvis og organisk bevegelse nedenfra og opp.

Måten fascistene grep makten på i Italia var gjennom en rask og impulsiv storming av regjeringsbyggene, utført av et mindre enn tre år gammelt parti, uten noe form for program, og egentlig ikke noen ferdig utviklet doktrine. At de var bedre enn sine konkurrenter M-L erne, og de voldelige anarkistene kan godt være, men siden utviklingen ikke skjedde naturlig og langsomt nedenfra og opp fikk ikke det nye statsbærende partiet en tilstrekkelig modningsprosess, hvilket var et problem.

Det samme kan sies om SV i regjering. Grunnen til at de sitter der er fordi de gjorde et par overfladiske avtaler med de andre venstrepopulistiske partiene - og resultater er INGENTING I DET HELE TATT. Alle som kan litt om politikk i Norge vet at den rødgrønne regjeringen ikke foretar konkrete valg.

Blir som å forsøke å bygge hus uten grunnmur - det står dårlig og raser fort. Istedenfor bør man jobbe seg roooolig framover.

fascisten sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Interessant!

Du vet, mange blomkålhoder er gjennomindoktrinert til å gå i koko-modus når ordet "facisme" blir nevnt. Dette har jo læreren fortalt er faaarlig.

http://www.onethirdoftheholocaust.com/

Anonym sa...

Ja, sannsynligvis sa det er