onsdag 27. februar 2008

Skattestreik!


Staten er sosialismens hovedvåpen. Gjennom staten kan sosialistene opparbeide seg stort nok kunnskapsmonopol til å indoktrinere og lyve til befolkningen, og deretter kan de bruke den kontrollen de har oppnådd over befolkningen gjennom kunnskapsmonopolet til å få flere stemmer og nok makt i parlamentene til å utvide staten ennå mer. For at denne planen skal fungere må befolkningen inndoktrineres så godt at de ikke mister troen på veksten i offentlig sektor selv når den fører til forfall og elendighet i praksis.
Mens dette synker inn skal jeg ta et annet eksempel, på en annen type statsmakt som også er svært statsavhengig, og som er omtrent like dyrt i drift, nemlig det "opplyste" eneveldet. Ludvig den 16 brukte store summer på klær og luksus til seg selv, og på diverse byggeprosjekter, og et par kriger. Hvor skulle han hente pengene fra? Når statskassen var tom ble det lagt planer om å plyndre borgerskapet, men disse gjorde motstand og dette var en av de viktigste grunnene til at det ble revolusjon i Frankrike.
Så over til Italia i 1920-årene. I Italia hadde byene og lokalsamfunnene stort selvstyre på 1920-tallet. I de stedene hvor sosialistene vant lokalvalg forsøkte de så naturligvis å øke statens omfang gjennom å plyndre de lokale butikkeierne og andre med penger. Som respons på dette igangsatte fascistmilitsen skattestreiker, der de slo ringt rundt disse individene og beskyttet dem mot de lokale myndighetene når disse kom for å plyndre.
For hva er sosialismen og føydalismen uten staten, og uten muligheten til å kunne snylte på de produktive delene av befolkningen? Absolutt INGENTING. Dersom ikke folk med penger er villige til å gi disse fra seg til sosialistiske og føydale krefter kan ikke disse pengene etterpå bli brukt som et våpen mot dem. De fjonge og høyt utdannede såkaldte "intellektuelle" middelklassemenneskene som sitter på universiteter og høyskoler der de prater høyt om de fattiges behov for mer stat, mer sentralisering, og mer makt til dem selv vill være fullstendig hjelpesløse i en situasjon der det ikke kommer en jevn og økende strøm av klingende mynt inn i statskassen. Det forræderiet mot sivilisasjonen og inteligent liv som sosialismen representerer kan dermed ikke bli gjennomført i praksis dersom svindelens første offere ikke gjør aktivt motstand mot plyndringen av dem selv.
I Italia på 1920-tallet måtte pengene beskyttet fysisk, men i dag er det mulig å flytte dem ut av Kristin Halvorsen og den rødgrønne regjeringens klør på andre måter. Hvilken bank pengene står i, hva slags bankkonto, hvilket land, når de taes ut, hvor mye av gangen og hva de brukes til har veldig mye å si. Muligens burde det i større utstrekning enn i dag holdes kurs og opplæring i hvordan man skal snyte på skatten, slik at man unngår å styrke sosialismen og ufornuften. En slik aktivitet vil være revolusjonær på alle måter. Like revolusjonær som borgerskapets opprør mot solkongen i 1789, like revolusjonær som den fascistiske revolusjon i 1922.

2 kommentarer:

prinsessen sa...

Hei du :-) hvis du faktisk kom til å bli statsminister, president eller diktator. Hvem skulle du gi lønna di til? Fremdeles sykle på jobb, selv om du bodde på hardangervidda og arbeidsstedet ditt var i oslo?? For du ville vel ikke bruke av arbeidernes penger for å kjøpe deg/leie deg en leilighet i nærheten av arbeidstedet... og om du tok d store skrittet, og faktisk belønnet deg selv med en slik luksus, så ville vel standardkravet vært svært lavt?? Jeg er alenemor og bor i et 100 år gammelt hus (leier en etg...) med standard lavere enn en glattcelle. Jeg har høyere utdannelse, men får ikke jobb. Heldigvis har jeg kompetanse på et annet felt, så jeg har en jobb. Men den er betalt langt under d en skal ha for å få lån til å kjøpe noe eget. Jeg må bare med ærlighet si, at selv om jeg brenner for de svake i samfunnet (jeg har vært på den sterke siden også), så er et eget hus/leilighet det første jeg ville handlet dersom jeg ble statsminister. Jeg tror ikke på at noe menneske ikke ville bruke kapital til å unne seg luksus om man hadde kapitalen tilgjengelig. Det er farlig å kritisere andre mennesker for mye, uavhengig av rase og status. Feie for vår egen dør før man feier for andres, er mitt motto :-) Men lykke til videre i livet, og sorry om jeg har misforstått noe her ;-)

Anonym sa...

Akk ja....

Hadde virkelig grep på tingen når jeg skrev denne bloggen - men nå har jeg gått over til mer generell forakt for politikere og autoriteter uten noen fastsatt politisk doktrine.

Innlegget over handler forøvrig ikke egentlig om lønna til statsministeren. Det handler om hva som er motivasjonen bak sosialismen og den stadige utvidelsen av offentlig sektor.

Lykke til i livet du også:-)