mandag 26. november 2007

Respekt til Magnus Marsdal!

I et tidligere innlegg her på bloggen har jeg utalt meg kritisk om en av hans bøker "Tredje venstre" Skal innrømme at jeg ikke har lest boka, og undertittelen "For en radikal inndividualisme" gjør at jeg nok aldri kommer til å gjøre det heller. Høres mest ut som en måte å tekkes høyreliberalismen på, sell-out i kjent kvasisosialistisk klassekampenstil.

Den boka jeg derimot har lest er "Frp-koden" som er hans nyeste (Ok, jeg er ikke helt ferdig ennå, har lest litt over to tredjedeler, men jeg tror jeg har skjønt hovedpoengene) Marsdal kommer med gode analyser og skarp kritikk mot det jeg kaller SV-linja på side etter side, kapitell etter kapitell. Han forklarer på så grundig vis hvorfor Kristin Halvorsen og Jens Stoltenberg og de andre er udugelige politikere som man ikke kan stole på, og han kommer også inn på hvorfor Frp ikke er ett fullgodt alternativ for folk flest. En del av tankene og observasjonene han har i boka har jeg hatt selv også, men konklusjonene han trekker er trolig litt annerledes.

Det hele er svært vakkert. Alle politisk intresserte mennesker bør lese Frp-koden.

1 kommentar:

Map Finder sa...

I wish I could read what you've written here!

Check out my blog if you get a chance: eight-thirty.blogspot.com.